A természetgyógyász tanácsai a vírusfertőzések ellen

A természetgyógyász tanácsai a vírusfertőzések ellen

Természetgyógyász-fitoterapeutaként összegyűjtöttem néhány praktikus tanácsot, melyek segíthetnek a vírusfertőzések megelőzésében.

 

A VÍRUSOK SZAPORODÁSÁNAK GÁTLÁSÁBAN SEGÍTHET:

 

Oregano kapszula: az oreganó növény illóolajából készül, timol és karvakrol tartalma miatt erős antimikrobiális tulajdonságokkal rendelkezik, segít a baktériumok, a vírusok és a gombák szaporodásának akadályozásában.

 

Fehér esszencia: Ez az illóolaj keverék többféle, vírusölő hatással rendelkező illóolajat tartalmaz. Alkalmazható párologtatóban, bedörzsölésre, fürdőben.

 

Teafa illóolaja (Melaleuca alternifolia): baktérium-, gomba-, vírus- és parazitaölő hatása van. Használhatod párologtatóban, bedörzsölésre, vagy fürdőhöz is, utóbbinál tengeri sóra, vagy magnézium sóra szoktam cseppenteni más illóolajokkal együtt. Fontos! csak 100%-os tisztaságú és KEMOTÍPUSRA bevizsgált illóolajat használj, mert annak van gyógyhatása.

 

Laktoferrin: az anyatejből kivont speciális fehérje, sok előnyös élettani hatása mellett (pl. vashiánynál) segít a vírusok elleni védekezésben is.

Kúra szerű alkalmazása támogatja a vas felszívódását, ami a megfelelő hemoglobin szinthez szükséges, az pedig a vér oxigénszállításához, az pedig a jó futóteljesítményhez.

 

L-Lizin: ezt talán többen ismertiket a futás miatt, egy esszenciális aminosav, amelynek vírusölő hatása is van.

 

Macskakarom (Uncaria tamentosa): a perui őserdőkben élő növény segítheti a szervezetet a vírusok szaporodásának megakadályozásában.

 

AZ IMMUNRENDSZER MEGERŐSÍTÉSÉBEN SEGÍTHET:

 

C-vitamin (ezt már korábban kellett volna elkezdeni), D-vitamin (D3 formában, K-vitaminnal együtt, és olaj vagy lágyzselatin formában bevéve, min. 4000 NE egy felnőtt számára), a Béres Cseppek olyan nyomelem komplexet tartalmaz, mely az immunrendszer működését támogatja, vagy organikus szelént szedjél napi 80-100 mcg mennyiségben. Egyél napi rendszerességgel friss gyömbért, és laktofermentált zöldségeket!

 

Ha szeretnéd tudni, hogy futóként mit érdemes (t)enni az egészséged megőrzése érdekében, akkor gyakorlati tippekkel várlak a „Táplálkozásról Futóknak” Facebook csoportomban.

 

MacPherson Éva

természetgyógyász, okleveles fitoterapeuta

funkcionális táplálkozási tanácsadó

További írásaim az Airmid Facebook és web oldalon olvashatók