Dombra fel!

Dombra fel!

Dombra fel!

Kremlicza Levente, 2020.02.28.

A futás nem egy külsőségekről szóló sport, de sokunknak fontos, hogy a sportos élet meg is látszódjon rajtunk, talán a hölgyeknek kicsit jobban, mint nekünk. Mielőtt bárki megijedne, nem a legújabb futócucc trendekről fogok írni, és nem is arról, hogyan öltözzünk oldschool tesitanárnak néhány susogós nadrág és kinyúlt sporttrikó segítségével.

Szóval sokan szeretnénk jól kinézni a strandon, vagy csak úgy a hétköznapokban, amihez nem elég a megfelelő táplálkozás, edzeni is kell ahhoz, de kinek van ideje heti három, négy vagy akár öt futás, törzserősítés, nyújtás stb. mellett még alakformálásra is. Főleg, hogy olyan idegesítő dolgokat is kell csinálni, mint dolgozni, foglalkozni a családdal, macskával, egyebek. A teleshopokban ekkor szokott jönni, hogy szerencsére van megoldás, a turbó mittudoménmi 2000 segít.

Esetünkben nem egy megrendelhető bóvli oldja meg a dolgot, hanem a kemény terepes edzések. Van a mondás, hogy a nyári forma télen készül, én ezt kicsit átköltöttem, a nyári forma dombon készül. A nagyobb emelkedők nem csak a keringésünket veszik igénybe, hanem az izmainkat is megdolgoztatják, méghozzá nem is kicsit. Ha már ment valaki fel a Hétvályús-forrás utáni nagy emelkedőn, vagy a Nyerges-hegyre, akkor tapasztalhatta fenék, comb, vádli tájékon a kemény izommunka következményeit. Egy-egy intenzívebb dombozás után másnap is érezhető a hatás kellemes izomláz formájában. Nem muszáj ehhez rohanni a nagy emelkedőkön, a tempós séta is bőven elég tud lenni egy keményebb kaptatón, de időnként meg is futhatjuk a nehezebb felfeléket, ez nem csak erősíti az izmokat, de az anaerob állóképességünket is fejleszti, és bizony jól lehet gyorsulni vele. A rövid, intenzív dombos edzések pedig a futómozgást is fejlesztik, javítják a térd- és boka stabilitását, fejlesztik a csípő mobilitását, szóval olyan, mint a szódabikarbóna, mindenre IS jó.

Azért nem kell állandóan ezerrel nyomni neki az emelkedőkön, ebben is érdemes megtalálni a középutat, de szerintem hetente-kéthetente egy meghalós dombozás nagyon sokat ad minden téren, különösen az emelkedők megfutásában segít, ami sokak mumusa.

Én ugyan kifejezetten szeretek teremben „gyúrni” de azért be kell vallanom, sokszor szívesebben végzem a lábedzést a Nagy-Szénásnál vagy a Kevélyeknél, mint a konditeremben.

 

Kremlicza Levente, a Terepfutás.hu 2020-as cikkezője.

További írásai a Futóbolond Facebook oldalon olvashatók.