0
  • Nincsenek termékek a kosárban.
0
  • Nincsenek termékek a kosárban.
0
  • Nincsenek termékek a kosárban.

FUTÁS MELEGBEN

FUTÁS MELEGBEN

Eljött az igazi nyári meleg, futni ilyenkor is lehet, de érdemes néhány dologra odafigyelni, mert a hőség jobban megterheli a keringést és az izmokat.
Ebben a posztban a hőség elleni védekezésről, illetve a melegben való futáshoz hasznos praktikákról fogok írni.

AKKLIMATIZÁCIÓ

Ez az első lépés, a legfontosabb, hogy tudatosan készülj a hőségre, sétálj, túrázz a melegebb órákban. Fuss könnyű rövideket ilyenkor, és az erősebb edzéseket hagyd a hajnali vagy esti órákra.

FRISSÍTÉS

A meleg miatt többet izzadsz, több vizet és ásványi sót vesztesz. Ráadásul energiából is többet használsz el, mert a keringésed jobban dolgozik, a tested hűtése pedig rengeteg energiát igényel. Ezért több folyadékra, elektrolitra és szénhidrátra van szükséged. A szokásos óránkénti folyadékbeviteledhez adj hozzá 300-400ml-t, kalóriából pedig 60-80kcal-lal többet fogyassz.


HŰTÉS

Hűteni nem a gyomrod kell, hanem a bőröd, locsold magad, viselj világos, könnyű ruhát, ami ezért véd a naptól, de nem túl meleg. A jég a póló, sapka alá ilyenkor az egyik legjobb, nagyon sokat tud segíteni.

NAP ELLENI VÉDEKEZÉS

A napszúrás futás közben az egyik legrosszabb dolog, ne próbáld ki. Hordj sapkát, használj naptejet és hűtsd magad!

 FUSS KÖNNYEN!

Ha nagyon melegben kell futnod, akkor kezdj lassabban, mint normál esetben kezdenél azon a távon. Eleinte mennél gyorsabban, de ez csalóka, ne tedd, nagyon hamar válik nehézzé az amúgy könnyű intenzitás. 30C fok fölött az átlagod akár fél-egy perccel is rosszabb lehet, mint 20 fokon, mindig az adott érzetnek, körülményeknek megfelelően válassz intenzitást.
Ha ezekre az alapelvekre figyelsz, akkor a legnagyobb hőségben is tudsz majd akár futni.💪
Fussatok, bolondok!
Szerző: Kremlicza Levente, további írásait A futóbolond Facebook oldalon találjátok.

 

Következő versenyünk az augusztus 28-i Nyúlcipőbolt Budai Trail, melyre már regisztrálhatsz!

A verseny három távon kerül megrendezésre:
S: 13.5K / 490M+
M:17.3K / 527M+
L: 26.7K / 822M+

Versenykiírás Regisztráció Rajtlista

 

 

 

IRATKOZZ FEL
A TEREPFUTÁS.HU HÍRLEVELÉRE!

Köszönjük, hogy feliratkoztál!

Beküldés közben hiba lépett fel. Kérjük, hogy töltsd ki újra!

Felelősségem és elmeállapotom teljes tudatában kérem, hogy a Terepfutás.hu hírlevelet küldjön nekem!