Négy motivációs tipp, hogy ne maradjon ki az edzés

Négy motivációs tipp, hogy ne maradjon ki az edzés

 

Olykor mindenkinek szüksége van extra segítségre, hogy lenyomja a keresztedzést

Lauren Bedosky, 2019. január 8.

 

Mindannyiunk életében vannak napok, amikor legszívesebben kihagynánk az edzést, és csak elheverednénk a kanapén. Ha egy adag mozgás kimarad, nem nagy ügy. Ha azonban minden különösebb ok nélkül lustálkodunk inkább, úgy könnyen előfordulhat, hogy a következőt is kihagyjuk, és elindulhat egy rossz folyamat.

Ha nehezen találsz motivációt a keresztedzés elvégzésére, próbáld ki az alábbi trükkök egyikét (vagy mindegyikét), hogy visszajöjjön a kedved.

Keresd a miértet!

Tudod egyáltalán, miért fektetsz ennyi időt és energiát az edzésbe? Ha a válasz nem, az bizony nagy baj.

Ha eddig nem tetted, keresd az okokat, miért edzel. Szilárd alapok hiányában könnyen kihagysz egy-két alkalmat. Legyenek elérhető céljaid – ne kötelezd el magad a heti három edzés mellett mindenféle motiváció nélkül.

A legjobb indok az edzésre az azonnali eredmény elérése: gyorsabbá vagy kevésbé stresszessé válunk. Ezzel szemben állnak a hosszútávú célok, mint például, hogy jobban nézzünk ki meztelenül – mondja Michelle Segar Ph. D., viselkedéselemző. A Menshealth.com-nak kifejtette: a miérteknek elég erőseknek kell lenniük ahhoz, hogy motiváljanak a mindennapok nyűge mellett, olyankor is, amikor a munkahelyi határidők vagy társas élettel járó kötelezettségek megtorpedóznák az edzésre szánt időt.

Szerezz egy társat!

Előfordul, hogy az edzőpartnereden múlik, elmész-e mozogni, vagy kihagyod inkább. Már nem csak téged érint, ha lemondod az edzést. Beszéljétek meg a találkozót, vagy legalább egyeztessek a közösségi médián vagy valamelyik sportos appon keresztül.

Egy dominikai kutatás szerint azok, akik leírták a céljaikat és az elérésükhöz szükséges lépéseket, majd a listát és a fejlődésüket mutató heti jelentést elküldték egy barátjuknak, nagyobb valószínűséggel érték el céljukat négy hét alatt, mint azok, akik csak leírták azokat (pontosan 76% a 61%-kal szemben).

Ha ez túlzásnak tűnik, legalább keress egy barátot, akinek szintén támogatásra van szüksége az edzéshez, és egyezzetek meg, hogy minden héten beszámoltok egymásnak.

Tűzz ki egy nagyobb célt!

Lehet, hogy most arra gondolsz: nem épp az előbb mondtad, hogy ragaszkodjak a kitűzött célomhoz? Nem azt mondom, hogy mindig váltogasd a célokat, ahányszor csak motivációra van szükséged, de olykor-olykor helyén való a frissítés. Bármi is legyen a motivációd, a lényeg, hogy egy hosszútávon is következetes edzésterved legyen.

„Ha egyszer csak egy új cél csábít, miért ne váltanál? Az üdítő újdonság által könnyebben maradsz motivált” – mondja Segar.

A kulcs az öntudatosság: ha több célod van, amiket el nem érve nem tudsz következetes maradni az edzéseid során, válassz ki egyet, és ahhoz tartsd magad. Az önfegyelem és az elkötelezettség őszinteségre késztet majd.

Szelektálj a közösségi hálón!

Azt hiheted, hogy ha követed a barátaid edzős posztjait az Instagramon, végtelenül motivál majd. Egy, a közelmúltban írt tanulmány azonban arra mutat rá, hogy ez csapda is lehet, ami lerombolja az önbecsülésedet.

Kutatók megállapították, hogy azok, akik rendszeresen szembesülnek edzéssel kapcsolatos posztokkal, többet aggódnak a súlyuk miatt. Különösen, ha olyan képeket látnak, amik velük egyforma edzettségű társaikról szólnak. Miért lehet ez? Amikor olyanokhoz hasonlítjuk magunkat, akikkel közel azonosulni tudunk, könnyen találunk olyasvalamit, amiben alul maradunk hozzájuk képest.

Ha azonban nálunk fittebb emberek képeit nézegetjük, annak jó hatása lehet. Szóval ha motivációra van szükséged az edzéshez, görgesd végig azok posztjait, akik inspirálnak, aztán pedig irány edzeni, hogy a lehető legjobb futóvá válhass.

Eredeti cikk.

Fordította: Gerecs Ildi